В 1944 году победа союзников уже не вызывает сомнений. Исход войны предрешен, но гитлеровцы и японские солдаты по-прежнему стоят насмерть. Последняя стадия великого противостояния приближается, и игрок окажется в эпицентре событий. Две напряженные и безумно затягивающие кампании пройдут на островах Тихого океана и на растерзанных артиллерией улицах Берлина.
На атоллах развернулась настоящая бойня – десятки тысяч потомков самураев превратили пляжи, пальмовые рощи и скалы в неприступную оборонительную систему. Высадка американских войск обернулась настоящим кошмаром. Каждый миллиметр берега простреливается из пулеметов и орудий, из ячеек и окопов по ночам раздается отчаянный крик: «Банзаааай!», и сотни солдат стремятся сбросить врага в море в самоубийственных атаках. Никто не просит пощады, несмотря на колоссальное неравенство в силах. Храбрые американские парни горят желанием отомстить за унижения первых лет войны и рвутся вперед, невзирая на потери.
Последний год страшной войны. Советские воины все ближе к долгожданной победе, цена которой оплачена кровью миллионов – осталось преодолеть последний рубеж обороны нацистов. Разбомбленные и полуразрушенные кварталы немецкой столицы стали последним препятствием на пути к торжеству русского оружия. Последний бой – он трудный самый. Не подведи Родину, боец!
Игра поступила в продажу как в джевел-упаковке, так и в уникальном коллекционном издании. В его состав вошли эксклюзивный металлизированный чехол с выпуклым тиснением, DVD с игрой Call of Duty: World at War, полное руководство пользователя на русском языке, двухсторонний плакат и медальон в виде пули с логотипом игры.
-v 1.0.1017-
* В совместной, одиночной и сетевой игре теперь поддерживаются модификаторы.
* Игроки теперь будут извещаться о выходе нового обновления.
* Улучшена поддержка SLI.
* Исправлена ошибка "G_Spawn: no free entities".
* На сервере теперь не будут заканчиваться переменные для скриптов.
* Для запуска выделенного сервера теперь не нужен лицензионный ключ.
* Выделенный сервер теперь можно запускать из командной строки через удаленное подключение.
* Различные исправления в браузере серверов.
* Игроки больше не будут видеть множество приглашений от одних и тех же друзей.
* При вызове разведывательного самолета в хардкорном матче дисплей теперь отображается правильно.
* Метки клана теперь отображаются корректно.
* Устранены дыры в картах.
* Улучшено возрождение и баланс оружия.
-v 1.2-
* Free Multiplayer Map! The tide is out and the sun is high – this daytime version of Makin sheds new light on the battle!
* Fixed exploits that allowed for power ranking servers.
* Fixed router related server authentication errors.
* Fixed HTTP Redirect functionality for downloading mods
* Fixed sound device crashes stemming from Emulated Sound Devices
* Fixed exploit which allowed players to color their name tag.
* Hits now register properly while targeted player is leaning.
* Enabled /cg_drawfps in multiplayer games.
* Fixed command-line +connect functionality
* /cg_fov no longer resets to the default value in between matches.
* Dedicated servers automatically reconnect to the Master Server in case the Master Server resets.
* "Accept Game Invite" is bound to its default key, F10.
* Implemented fix for attempting to join password protected servers from the server browser.
* Fine tuned Bolt-Action Rifles for balance.
* Screenshots no longer overwrite each other.
* Fixed various multiplayer map related issues and exploits.
-v 1.3-
* /record and /demo enabled in MP.
* Server Log File improvements, including: Team Names on Kill loglines, Round Win and Loss, Timestamps, Additional action logging (took flag, destroyed headquarters, planted bomb, etc).
* Improved sound initialization for Vista - fixes loss of sound for audio devices set higher than 16 bit 48000 Hz.
* Screenshots no longer overwrite each other.
* Tweaked autobalance on select game modes.
-v 1.4-
* 3 new Multiplayer maps: Knee Deep, Nightfire, Station!
* Nazi Zombies map with more weapons, Perks-a-Cola machines, and electroshock defenses: Verruckt!
* Improved spawning logic.
* Auto balancing improvements. Players are no longer auto balanced while completing objectives.
* Mods: IWD’s can be placed in the usermaps folder.
* Mods: Hold Breath / Sprint functions as intended.
* Mods: MissingAssets.csv is generated when maps are run with developer set to 1.
* Fixed lag caused by shooting at tanks.
* All rifle grenades fired during the first 15 seconds of Search & Destroy will be duds.
* Players who equip a Bouncing Betty and melee teammates in Hardcore game modes are now credited with a team kill penalty.
* Players are now deducted 200 points for team killing the bomb planter/defuser in Hardcore Search & Destroy.
* Martyrdom no longer causes direct impact deaths in Hardcore modes.
* "Bayonet jumping” has been disabled.
-v 1.5-
* CO-OP hosts can now kick players from their lobby
* Improved dog spawning in MP
* Addressed an issue with Zombie pathing
* Fixed an instance of the player model displaying incorrectly
* Some unhandled exception errors have been addressed
* Improved server browser’s refresh functionality when the Source is set to ‘Favorites’
* Added support for CODTV
* "cg_DrawFPS 1” now only displays FPS and cg ms/frame
* Added RCon command "teamstatus" to display players’ team information
Additionally, the following Modding items have been addressed – modders take note
* Mods: Added joinsquad script function
* Mods: Players can now join CO-OP lobbies that are hosting map names with more than eighteen characters
* Mods: Users can now load custom maps when the usermaps folder contains fifty or more custom maps
* Mods: Removed the loading of duplicate assets that contributed to the ‘2048 materials’ error
* Mods: Increased the amount of mods displayable in the Mods menu
* Mods: Fixed a crash related to the mod.arena file
-v 1.6-
* 3 new Multiplayer maps: Battery (mp_drum), Breach (mp_bgate), Revolution (mp_vodka)!
* New Nazi Zombie map: Der Riese (nazi_zombie_factory), an all-new Zombie map set in a secret Nazi research facility featuring the Pack A Punch Machine, Teleporters, and many more undead hordes!
* Exploits pertaining to Demo playback.
* Favorites list now ignores filter settings.
* Fixed S&D round counting error when round limit is reached.
* New feature: in-game Add to Favorites.
* Friends list: green online indicator.
* Starting the game in Safe Mode will no longer toggle the "Soften Smoke Edges” graphic option.
* Fixed various crashes.
* Mods: Client will no longer join a modded Co-op server via Game Invite unless they have that mod loaded.
* Mods: Client running a mod will be asked to unload the mod if they attempt to join an unmodded server.
* Mods: All single player levels can now be run with a mod loaded.
-v 1.7-
* Fixed an MP server crash exploit.
* Fixed a voice chat crash on systems with no default recording device selected.
* Fixed an issue causing erroneous duplicate qport errors.
* Server admins can disable team switching by setting